Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

Το υλικό της Δράσης προέρχεται από την Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με τίτλο «Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (ΔΔ)» , με Κωδικό ΟΠΣ 5032906 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020»με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο). Η δράση του σχολείου μας έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε πρακτικές διαφοροποίησης του περιβάλλοντος μάθησης με στόχο την ανταπόκριση στην ετερογένεια των εκπαιδευτικών αναγκών όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και των μαθητριών σε συμπεριληπτικό πλαίσιο.

Το επιμορφωτικό υλικό είναι σχεδιασμένο για να καλύψει τις επιμορφωτικές ανάγκες κάθε εκπαιδευτικού ώστε να ανταποκρίνεται στις εξατομικευμένες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών του οργανώνοντας τις μαθησιακές δράσεις συμπεριληπτικά και παρέχοντας ποιοτική μάθηση σε όλους/όλες.

Στόχοι:

  • Η βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος
  • Η ικανοποίηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών σε θέματα και διαστάσεις της διαφοροποιημένης προσέγγισης της διδασκαλίας
  • Η ανταπόκριση στην ετερογένεια των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/-τριών και η υποστήριξη τους με την ανάπτυξη πρακτικών διαφοροποίησης του μαθησιακού και κοινωνικού περιβάλλοντος της τάξης
  • H μείωση της σχολικής αποτυχίας και της σχολικής διαρροής.

Η παρουσίαση, μελέτη και επεξεργασία του υλικού δομήθηκε στις εξής 5 θεματικές ενότητες:

Θεματική Ενότητα 1 – Γενικό Θεωρητικό Μέρος

Διαφάνειες Θεματικής Ενότητας 1

 

Θεματική Ενότητα 2 – Διαφοροποίηση Κοινωνικού Περιβάλλοντος Μάθησης

Διαφάνειες Θεματικής Ενότητας 2

 

Θεματική Ενότητα 3 – Διαφοροποίηση για τους μαθητές/τις μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιμόρφωσης 

Διαφάνειες Θεματικής Ενότητας 3

 

Θεματική Ενότητα 4 – Διαφοροποίηση για τους μαθητές/τις μαθήτριες Ρομά 

Διαφάνειες Θεματικής Ενότητας 4

 

Θεματική Ενότητα 5 – Διαφοροποίηση για τους μαθητές/τις μαθήτριες με προσφυγικό – μεταναστευτικό υπόβαθρο

Διαφάνειες Θεματικής Ενότητας 5

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΡΑΣΗΣ – ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σχεδίασαν δραστηριότητες διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε ένα μάθημα γενικού ενδιαφέροντος, που δεν αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ειδικότητα, με τίτλο “Διφορετικότητα – Ανθρώπινα δικαιώματα”. Ενδεικτικά, ένα φύλλο εργασίας με δραστηριότητες ΔΔ που σχεδίασαν βρίσκεται εδώ